maandag 16 juli 2012

10. INDIA ZORGT VOOR MIJ..

Ticket verlengd! Joehoe! Ik ga gewoon een maand langer blijven hier in India. Wat een ruimte opeens in mijn hoofd. Maar moet natuurlijk wel even praktisch schakelen. Financieel wordt het wat krapper, dus tijd om weer te verhuizen naar een goedkoper plekje. Balagi, die Indiase jongen uit de Nature Loft heeft wel wat vriendjes en belooft een superkamer voor me te regelen met beachview. Bepakt en gezakt met hem op de scooter waarbij ik niet meer weet waar ik mijn voeten moet laten. 

En daar kom ik dan in mijn 2e thuis…De Flora Beach Guesthouse: roze huisjes met een binnentuin en zelfs een klein zwembadje. Geweldig! Word met open armen ontvangen door de eigenaar die meteen een koffietje serveert. Ik neem mijn intrek in kamer nummer 3 met eigen badkamer en veranda. Vooral dat laatste is niet onbelangrijk. Kan ik eindelijk mijn hangmat ophangen. Ik merk dat ik echt los begin te komen van thuis. Ik rijd elke dag lekker op mijn brommertje alsof het de normaalste zaak van de wereld is.Ik schrik inmiddels niet meer van de koeien en voorbijrazende bulldog-bussen.Ik begin me echt aan te passen aan het verkeer.I go with the flow, alsof ik hier al jaren woon..


De eerste jongen die ik in mijn nieuwe guesthouse ontmoet is Rajiv, een Indiase masseur, die ook healings geeft. Ik maak uit beleefdheid even een praatje, maar voor ik het weet, ligt ie naast me op het strand en is hij mijn handen aan het lezen. De pink en middelvinger staan voor mijn kracht in communicatie, de ringvinger geeft aan dat ik iemand die heel belangrijk voor me was, ga loslaten..hmm. En nog 2 vingers die zouden mij geld gaan brengen. Haha, nou, dat is toch fijn om te weten. Maar dat is niet alles. Hij zegt: 'Volgens mij ben jij een metaal type.' Dit gaat om de types die je kunt zijn zoals aarde, water, vuur etc. ‘Why?’ ‘When you get hurt, you are going into your shelf.’ De tranen springen in mijn ogen. ‘Shit, die jongen ken ik nog geen minuut en die raakt meteen de kern.’ ‘Ben ik dan toch weer doorgeslagen naar de andere kant?’ Verharde Daan:niks kan mij raken en ik heb weer een muurtje. ’I can see that your heart is closed‘. Au, hij kan wel eens een beetje gelijk hebben. Dacht klaar te zijn met mijn verdriet, maar schiet dan weer door naar de overlevingsmodus. Die staat verkeerd geprogrammeerd zou je zeggen..hmm. Aan de andere kant snap ik mezelf wel. Ik heb er even echt geen tijd voor, heb hier wel een hangmatproject te realiseren!


Nog geen 2 dagen later sta ik een leuk shopje op de weg richting Auroville. Ondanks al mijn vooroordelen,(de shop heet ’same same but different’) tref ik wel een bijzondere vent aan. Het zijn allemaal van die healers hier. Mijn aura wordt meteen gelezen en ik word vol gestopt met lekkere Indiase koekjes. Chakra 2 en 4 zijn niet in balans..haha.  Is dit een grap of een goedkope versiertruc? Ik ben ervan overtuigd dat hij 2 en 4 wel wil openen;-) maar we houden het bij het mobiele internet wat hij voor me kan regelen en die heerlijke koekjes waarvoor ik terug mag komen.

Wat is dat toch met al die chakra’s van mij? Ik dacht echt dat ik al heel wat verdriet kwijt was. Ik zal ook wel te hard werken en ik besluit maar weer eens een dagje met Severine te gaan shoppen in Pondy. Echt ontspannend kan ik het niet noemen. Bij 29 graden over de markt en door Nehrustreet, maar het is wel erg gezellig. Zeker als we aan onze mannenverhalen boven tafel komen onder het genot van heerlijke versnaperingen in de Surguru. 


Als we samen op de brommer de terugtocht gaan aanvangen, wijst ze me er op dat ik wel op elk kruispunt moet toeteren. Tja, ik was al een tijdje op zoek naar dat ding. Waar zit die claxon? Na wat geklungel heb ik um eindelijk gevonden en wil vol enthousiasme dat ding laten horen: meh! Klinkt echt als een frog…haha en dat tussen al die loeiende sirenes hier..haha. Contrast is te groot. Dit heeft totaal geen zin.‘Wat rijd dat ding toch schokkerig’, denk ik wel, maar ik blijf helemaal gefocust op de weg. Severine is afgezet en ik heb het weer gehaald. Daantje is thuis, maar oh nee..de poort is dicht. Ik klop, niemand doet open, ik roep, niemand doet open. Ik kijk om me heen. Het is best donker en verlaten hier. Oh nee. Shit..wat nu? Op het strand slapen tussen de fishermans? Neeee..geen optie. Ik ben al aan het kijken hoe hoog dat hek is. Hmmm..met een aanloopje misschien te doen. Maar er komt na een half uurtje gelukkig iemand voorbij die een telefoonnummer heeft  van dit Guesthouse. Na 20 keer proberen wordt eindelijk de ‘slaapwachter’ geroepen, die in slaap gekukeld was. Fiew, weer een nachtje overleefd in India.


De volgende ochtend wil ik met goede moed weer op mijn bolide springen, maar oh de band is plat. Aha, dat was dat gewiebel gister..haha. Maar op elke hoek van de straat staat wel weer iemand om me te helpen. Geweldig! Dit valt me wel op hier. Mijn laptop crasht, binnen 2 minuten een reparatieadres, mijn brommer start niet meer…et voila, die Indiase mannen hebben um zo aan de praat, ik sluit me buiten en er komt weer iemand te hulp. Zo sta ik de andere dag aan de rand van Auroville en die brommer van mij doet echt niks meer, maar deze keer kan het ook wel eens de bezine zijn, want ik geloof dat ik toch wel ietsje te lang heb gewacht. 2 seconden later stapt daar een vent uit IJsland van zijn motor af. Ja ik zie het al. Spring maar achterop. Binnen 2 minuten gaat het over onze gebroken harten, ik koop een een sinasfles petrol  en er volgt een big hug midden op de weg..haha. Er wordt hier echt voor me gezorgd. Geweldig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten