zaterdag 28 april 2012

7. STOP WORKING..HAVE A MASSAGE

Tijd om aan de slag te gaan met mijn hangmatten en het weeshuisproject. Ik wil namelijk het weeshuis ondersteunen met de verkoop van de hangmatten. Het idee is om de betekenis van de namen van de kindjes van het weeshuis te gebruiken als inspiratiebron voor de oosterse wijsheden in de hangmat. Ik ga hard op zoek naar de oorsprong van elke naam. En waar kan ik dat beter doen dan in mijn nieuw ontdekte wifi tentje: Kascha ki Asha. Ook een super leuke winkel met een rooftop terras. De eerste dag dat ik hier binnenstap, word ik meteen verrast met een taartje omdat de eigenaresse een surpriseparty heeft. Geweldige plek en hele lekkere cappuccino’s en heerlijke thali’s. Ik zit weer op mijn favoriete plek, waar ik precies genoeg afstand heb om mijn kabel in te pluggen en waar ik hopelijk niemand mee lanceer.;-) Ik heb inmiddels hele mooie betekenissen gevonden van de namen en mijn yogaleraar weet me hier ook goed mee op weg te helpen. Nu wil ik graag deze betekenissen om gaan zetten in mooie inspirerende teksten. En dat met een oosterse filosofie. India lijkt me de perfecte plaats, maar ik merk na een tijdje dat ik alleen maar in mijn laptop zit te koekeloeren. 

Ik bestel maar weer een lekkere thali, waarna de serveerster vriendelijk haar hoofd schut. Geen thali? Oh nee, dit is India. Die mensen draaien hier altijd een achtje met een hoofd als ze bedoelen dat ze naar je luisteren. Aha, fiew. Mijn eten is dus onderweg. Nu kan mijn energie weer naar een andere gedachte die door mijn hoofd spookt: ‘Hoe ga ik die teksten in mijn hangmat verwerken’ De zakjes aan de hangmat, die ik eerst had bedacht, heb ik inmiddels van de baan geschoven. Ik wil een originele hangmat met een mooie toevoeging. Ik besluit eens wat te sparren met de mensen om me heen. Zo houd ik heel wat mensen van hun rustige koffiemoment.

Ik word voorzien van Duitse praktischheid, Indiase creativiteit  en Argentijnse wijsheid. Ik gooi het  nog eens bij wat Nederlanders in de groep. Mark en Nathalie, die opeens tegenover me zitten. ‘Hmm, stof bedrukt met tekst in de touwen van de hangmat misschien?’  Klinkt leuk, maar dan moet je wel hele goede lenzen hebben volgens mij.  Maar genoeg input voor nu. Thank you all. Dit was net even wat ik nodig had, om zelf op het simpele idee te komen om een kussentje toe te voegen aan de hangmat. Nu nog even knallen met mijn teksten. Maar op één of andere manier word ik tegen gehouden. 

Ik word ziek. Tja, het blijft toch InDIA. En een paar dagen daarna gebeurt het: Mijn laptop crasht! ‘Neeee, ik denk dat ik gek word'. 3 keer proberen of ik hem toch niet aan de praat krijg. Ik hoop maar dat het aan de stroom ligt hier, wat heel goed mogelijk is, aangezien deze 20 keer per dag uitvalt. Nee, helaas, hij is echt kapot. Gelukkig staat het Indiase vrouwtje van beneden meteen klaar met een pc reparatieadres. Mijn kabel blijkt doorgebrand. Hoe duidelijk kan het zijn? Valentina, mijn Argentijnse vriendin, helpt me er nog even aan herinneren, dat dit misschien wel eens signalen kunnen zijn.‘Slow down en stop met zoeken in die laptop. Daar ga je de inspiratie niet vinden.‘ Iets wat ik zelf ook wel had kunnen bedenken.

Ik besluit een ayurverdische massage te nemen. Even ontspannen. Zo haha, dat is een hele ervaring op zich. Ben niet heel preuts, maar kijk toch wel even op als me wordt verteld dat ik hier alles uit moet trekken. De meisjes verdwijnen uit de kamer, waar ik alleen maar een houten tafel zie staan. ‘Ok, tja, hoe ga je daar dan op liggen?’ Op mijn rug dus. De deur staat wagenwijd open en voel me best liggen. Dan gaat het gebeuren. Er komen 3 meisjes binnen in lange gewaden en beginnen met zijn drieën met olie hevig te masseren. ‘Oh my god.’ Ze nemen echt alles mee en nemen het niet zo nauw als via mijn bovenbenen bij mijn liezen aankomen. 'Incredible India.'

Over deze shock heen, schrik ik me kapot als ze opeens keihard Indiase matra’s gaan zingen. En hard! En met hele schelle stem. ‘Ohh..heerlijk zo’n ontspannende massage. Ahum.’ Ik ben blij als ik in mijn stoomcabine zit. Pff, even bij komen van dit komische tafereel.  

Zo, nu heb ik echt behoefte aan wat ontspanning. Tijd om de stad te verlaten en richting Auroville te vertrekken. Maar niet voordat ik afsluit met een drankje bij l’Espace.

2 opmerkingen:

  1. Hahahaha... Het is zondagochtend 7.45u en ik zit nu keihard achter mijn laptop te lachen... Uiteraard wel met een lekkere 'latte' in mijn hand, want je moet wel zelf de slingers ophangen, he Daan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha..goed zo! Zo kun je de zondag goed beginnen..ja, je moet het zelf een beetje leuk maken ja..haha

    BeantwoordenVerwijderen